Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 25 april 2010

Allt på en gång!

Just nu har jag en ketchupupplevelse. Allt, precis allt, händer på en och samma gång:

*Jag har fått en handledare för examensarbetet och känner pressen att sitta med böcker eller dator i knät för jämnan. Snart nog ska jag även upp till Stockholm för att träffa handledaren live.

*På tisdag börjar vi inskolningen av höstens sexåringar. Jag har ju inte börjat jobba än, men för allas bästa ska jag ändå delta i inskolningen.

*Stora tjejen fyller fem på lördag, och vår present kräver en stor praktisk insats. Mest av hennes far, som åtagit sig kroppsarbetet, men det är till största delen jag som står för planeringen... Dessutom är det kalas både nu på lördag (släkten och vänner till familjen) och nästa (barnkalas), så det blir en del bakning, städning och andra därmed förenliga aktiviteter också.

*Och inte minst är trädgårdssäsongen igång, den här säsongen när jag svurit på att storsatsa, eftersom jag missade så mycket förra året, när jag var gravid.

Hur ska jag hinna med allt??? Planering, planering, planering.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm ja det här med trädgård kan bli svårt men våra resor ligger väl med på prio listan kan jag tro!
Hälsn.PTI