Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 2 maj 2010

Rätt bra ändå...

Vid en genomläsning av mina inlägg den senaste tiden får jag själv intrycket att jag mår väldigt dåligt just nu, och att jag har gjort det ett tag. Så är nu inte fallet, i alla fall inte helt och hållet, och jag vill därför göra ett lite mer positivt inlägg för att lugna alla bekymrade läsare.

Natten till torsdag fick vi någon form av genombrott i lillans sovmönster. Hon sover fortfarande inte i sin säng, somnar fortfarande inte utan att amma, och sover inte lika länge som hon gjorde förut, men nu får jag i alla fall sova sex timmar i sträck (om jag går och lägger mig i rätt tid), och så kan jag amma henne till sömns och sedan lämna henne ensam i sängen. Den utökade sömnen har gjort underverk för mitt humör. =)

Födelsedagen igår blev en, på det hela taget, lyckad tillställning. Min nyblivna femåring var nöjd med alla sina presenter (och mer nöjd med vissa...) och leker nu oavbrutet för att hinna med dem alla. Före frukost idag fick jag till exempel assistera henne i legobygge... Lastaren hon fick av morfar (även om mormor stått för såväl tankeverksamhet, inköp och inslagning) skulle förfärdigas, och då får man ju ställa upp.

Fredagen ägnades åt efterlängtat trädgårdsarbete. Pilstakettillverkningen till stora tjejens lekplats innebar såväl jord under naglarna som plantering, beskärning och lyckan av att bli färdig. Oj vad jag har saknat det!
Välmående som i en liten grop! ;)

Sammanfattningsvis händer det alltså en hel del positiva grejer i livet ändå, även om mycket är jobbigt ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ett lyckat kalas på många vis!O att hon var nöjd märktes långa vägar.
Hälsn.PTI