Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 23 maj 2010

Mycket på gång...

Nu är det aktiviteter till höger och vänster, och det känns lite som att jag inte hinner göra något ordentligt. Jag fixar bara lite här och där - inget blir riktigt bra...

Det är plugg och jobb (inskolning), playdates med stora tjejen, babysång med lillan, utflykter med båda två i solens sken, och på toppen av alltihop ska vi äntligen inreda ett rum, så att lillan kan flytta ut ur vårt sovrum. Men för att det inte ska vara för enkelt får stora tjejen det "nya" rummet och lillan får hennes gamla rum. På det sättet slipper vi göra om två rum, eftersom "gamla" rummet redan är inrett i babyfärger (ljusgult med söt bård) och stora tjejen med all säkerhet är ute efter något lila nu...

För att bereda plats för rumsinredning måste vi röja rejält bland grejerna här hemma. I spåren av detta har jag idag sytt färdigt gardinerna till vardagsrummet, som hittills tagit upp plats på en hylla istället för att göra nytta på en gardinstång.
Annars är det mycket som slängs här nu. Lådor som vi inte öppnat på ett år eller mer kan bedömas onödiga, och rensas rätt hårt. Mycket ska också upp på vinden, så vi behöver införskaffa ett antal plastbackar att packa sakerna i. Vanliga flyttkartoner i kartong är väl bra, men det är inte allt som går att ha på vinden om enda skyddet är kartong.

Nåja, jag får väl ta itu med "allt" ett tag igen. Vore skönt om något blev klart snart!

Inga kommentarer: