Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 23 maj 2010

Stockholm

I morgon eftermiddag ska jag till Stockholm och träffa min handledare på Universitetet.
Jag gillar inte att köra bil i Stockholm. Mest för att jag inte hittar så bra, men också för att det är så många olika val; så många filer, så många avfarter, så många chanser att åka fel.

Sist gick det bra, jag fick inte ont i magen förrän jag var på Essingeleden, och då var jag ju nästan framme. Till min favorithandelsträdgård kan jag åka helt utan magont, till och med när jag är ensam och kommer från fel håll. Men nu...
Nu fick jag ont i magen två dagar i förväg! Redan i går eftermiddag kom nervositeten för att åka fel. Hur dåligt ska jag då inte må när jag är på Essingeleden? För att inte tala om när jag åkt genom Fredhällstunneln, och är framme vid de okända vägarna. Norrtull... Det ska bli skönt när jag är på Roslagsvägen (eller vad den hette...) för då tror jag att jag hittar. Men då kommer väl en oväntad kurva eller nåt annat som rubbar mina cirklar, kan jag tro.

Och ovanpå all denna nervositet kommer den nya situationen att träffa handledaren. Att examensarbetet blir ännu mer på riktigt. Åh, herre gud, jag kommer att kräkas!

Inga kommentarer: