Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 24 maj 2010

Telefontrubbel

Min mobil har varit lite motsträvig ett par dagar.

I lördags ville den inte skicka ett meddelande. Det händer ibland, men den här gången upptäckte jag det inte förrän det var för sent att skicka det, så jag kunde inte försöka igen.

I går skickade jag ett meddelande om Oriflamebeställning till några kunder, men fick ingen respons, vilket jag alltid brukar få. Om inte annat så säger de nej tack.

Idag fick jag inget svar när jag skickade meddelande till min sambo. Underligt.

Lite senare fick jag ett meddelande från en kompis, men telefonen ville inte skicka mitt svar. Medan jag strulade med det meddelandet dök ett felmeddelande upp på meddelandet jag skickat till sambon. Inget av dem kom iväg. Funderade på att kolla saldot, men eftersom jag inte fått någon påminnelse, vilket jag brukar få om pengarna tryter, hoppade jag över det.

På eftermiddagen åkte jag iväg till Stockholm för att träffa min handledare, och osäker som jag är när det gäller att köra bil i Stockholm var det en trygghet att ha telefonen med sig, även om jag inte kunde skicka sms med den. Väl framme försökte jag återigen skicka ett meddelande utan resultat, och bestämde mig för att ringa istället. Det gick inte. Jag försökte på alla upptänkliga sätt få fart på telefonen, men utan att lyckas, det enda som hände var att jag fick upp fler gamla felmeddelanden: Oriflame-sms:en hade inte gått fram. Inte konstigt att jag inte fick några svar!

Då slog det mig:
Jag var fast i Stockholm utan telefon! Panik!!!

När jag äntligen kommit hem försökte sambon hjälpa mig att hitta felet, och vi pratade åter om saldot, och till slut hittade jag kommandot för att få upp det på displayen.

Femtiosju öre.
Jag hade ynka pynka femtiosju öre att ringa för. Inte konstigt att det inte fungerade!

Snabbt kollade jag Telias hemsida, och efter en snabb huvudräkning slog jag till och köpte sms-årskort, så nu har jag 5000 sms per månad i ett helt år. Även om jag glömmer att fylla på med pengar. (Men det fick jag ju också lov att göra, så klart...)

Strax efter att jag köpt årskortet trillade två meddelanden in i inkorgen: en bekräftelse på köpet och ett försynt litet meddelande om att mitt saldo "börjar bli lågt". Nähä?! Tycker de att femtiosju öre är lågt??? :P
Och varför kom det nu? Om jag inte har haft mer än femtiosju öre sedan i lördags kunde de väl ha skickat det tidigare än strax före nio på måndag kväll?!

Det positiva med hela upplevelsen är i alla fall att jag nu vet att jag klarar av att köra bil till, i och från Stockholm utan mobilen som livlina. Jag är stark! =)

Inga kommentarer: