Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 9 maj 2010

Seg söndag

Idag visade det sig vad gårdagens kalas kostade: Energi.

Jag var hur seg som helst hela dagen. Frukosten funkade okej, men sedan...
Slötittade på tecknad film, gjorde "ingenting" på Facebook ett tag, spelade lite på King.com. Satte mig med böckerna ett tag, men hamnade på sängen (det fanns ingen annan plats att läsa ostört...) och somnade förstås.

På kvällen, efter middagen, gick stora tjejen och jag ut i trädgården. Vattnade lite växter och klippte häcken, rensade lite i rabatterna... och njöt! Det var så skönt att andas frisk luft och släppa lite på trädgårdsabstinensen som drabbat mig i examensarbetets spår. Jag tror att jag fick lite ny energi efter det, men likväl hamnade jag i TV-soffan. Fever Pitch. Jag gillar Nick Hornbys böcker, men just den har jag inte lyckats läsa. Filmen funkade dock för mig. Ingen Oscar kanske, men lite lagom såhär i slutet av en seg söndag. =)

Hur som helst var det inte bara jag som slöade till idag. Lillan har väl sällan sovit så mycket på dagtid som idag. Ett par timmar hos pappa i soffan efter lunch och tre timmar hos pappa vid datorn (?!) efter middagen, sen en stund vid tutten hos mig i TV-soffan, men det räknas kanske inte som dagtid... Nu sover hon i sin säng, vi får väl se hur länge.
Hennes pappa sov nog också medan han satt med henne i soffan, och han har ju inte varit ett under av energi idag.

Stora tjejen har däremot varit pigg. Full fart hela tiden, som vanligt. Hoppa i sängen, busa med syrran, klättra på mamma, spela spel, spela dator, titta på film, busa med mamma som halvsover i sängen, vattna blommor, gunga, måla en bräda med tuschpenna (?!) och så vidare... Inga tecken på att kalaset tagit på krafterna alls. Man blir lite avundsjuk. :P

Inga kommentarer: