Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 25 maj 2010

Stockholm och studierna

Igår var jag ju till Stockholm för att träffa min handledare.
Paniken jag hade innan kom av sig, även om det var lite läskigt en stund när jag svängt av mot Norrtull. Jag fick en sån där otäck känsla av att jag inte alls skulle ha svängt av, men den kom ju på skam till slut. När jag äntligen svängt av mot Norrtälje och kände igen mig jublade jag högt i min ensamhet i bilen. =)
Hemvägen gick också bra, så nästa vecka, när jag dessutom har sällskap i bilen, borde det gå som en dans!

Ja, jag ska alltså tillbaka nästa vecka, för en enskild träff med handledaren före sommaren. På så vis kan jag jobba på i sommar, vilket skulle underlätta hösten rejält. Jag kanske får lov att gå ner i tid i höst i alla fall... Det är ju inte det enklaste att jobba heltid, ha familj och ovanpå alltihop skriva examensarbete. Särskilt som jag för första gången i mitt liv ska starta upp en förskoleklass... (På jobbet, alltså, inte som examensarbete!)

Lite detaljer kring studierna: Jag beräknas gå upp med min uppsats vecka 2 2011, och för att hinna klart med allt i tid bör texten vara färdigskriven den 20 december. Det känns ganska avlägset, men med tanke på allt annat som ska göras samtidigt kommer det nog att behövas. Får väl försöka sätta press på mig själv, så att jag jobbar på ändå. Sätta upp mini-deadlines, eller nåt. Annars slappnar jag väl av, och det är ju livsfarligt!

Inga kommentarer: