Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 4 november 2010

Vätskebrist???

Nu har lillan varit mer eller mindre lös i magen länge och jag börjar bli orolig. När jag blir orolig försöker jag hitta information om problemet på nätet eller i böcker, och när jag läser om diarréer kommer det ofelbart en varning om uttorkning, vilket kan vara livsfarligt.

Så i natt, när lillan praktiskt taget bajsat vatten ett flertal gånger, kom oron för vätskebrist. Var hon inte lite väl slö när jag bytte senaste blöjan vid tvåtiden?
Efter ett samtal till sjukvårdsrådgivningen kunde jag konstatera att hon snarare var ovanligt pigg för att vara drygt ett år och nyvaken vid två på natten... Uttorkade barn sitter tydligen inte och skrattar och busar med nallen så dags. *lättnadens suck*

Nu kör vi (nästan) enligt konstens alla regler och ger lite och ofta av mat, vatten och snälla bakterier. Hoppas att det ska undanröja alla risker för uttorkning och även avhjälpa magproblemen!

Inga kommentarer: