Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 4 november 2010

Häftig hemresa

Jag var och hämtade min stora tjej på dagis idag. Det händer inte så ofta nu när pappa är hemma med lillasyster, femton timmar i veckan infaller liksom medan jag är mina 40 timmar på jobbet...

Vi gjorde i alla fall en liten tripp "down memory lane" och åkte "mormors väg" hem från dagis. Tack vare att vi valde den vägen kunde vi glatt vinka till morfar som var i full färd med att hugga flis längs vägen, och när vi skulle svänga av hemåt upptäckte jag en älg i skogen intill vägen. När dottern fått syn på den tyckte jag mig ana ytterligare en i ögonvrån, så vi gjorde en extra sväng och stannade till en stund. Det visade sig vara tre älgar: en stor, en mellan och en liten.
När den stora var på väg över vägen tyckte min dotter att vi skulle börja åka igen, och på så sätt fick vi första parkett när de andra två tog sig över densamma. =)
Tyvärr ville mobilen inte sätta igång kameran med så kort varsel, så någon fantastisk actionbild av våra långbenta vänner kan jag inte bjuda på.

Inga kommentarer: