Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 9 november 2010

Lillan är pigg igen!

Min lilla tjej har varit dålig i magen både länge och väl, och de senaste dagarna har hon inte varit lättroad, direkt... Många ledsna miner och allmänt gnälligt, och det är väl inte att undra på.

Nu verkar det värsta dock vara över, och idag har hon tultat omkring här hemma och skrattat för sig själv. Då och då har hon kommit förbi mig där jag legat på soffan och vilat min mage, som hindrade mig från att jobba idag (men det förefaller ändå inte vara min tur med magsjukan, så i morgon gör jag ett nytt försök med jobbet), och då har jag fått smaka någon härlig fantasirätt från en plastsked i glad färg.

Sedan ska man väl inte ha för höga förväntningar, för medan far i huset var iväg och hämtade storasyster på dagis var det gråt och tandagnisslan hela tiden... =(

Inga kommentarer: