Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 13 november 2010

Äventyr

Efter en lång dag på soffan kände jag att både jag och min femåring behövde frisk luft och en möjlighet att röra på benen, så jag föreslog en ficklampspromenad i mörkret. Hon nappade direkt, och vi drog på överdragsbyxor och reflexvästar för att sedan greppa ficklampan och ge oss ut.

Första biten var upplyst av gatlyktorna, men sedan kom vi ut på grusvägen och då började det på allvar. =)
Vi lyste i träden för att se om det fanns några ugglor, och traktorspåren vi hittade måste väl vara björnspår, så dem följde vi ända tills vi hörde björnen ryta en bit bort. Då sprang vi hemåt, samtidigt som vi kastade både kakor och muffins till honom, för att förhoppningsvis få ett litet försprång.

Väl hemma njöt vi av några klyftor pomelo och nu är det dags för nattning.

Inga kommentarer: