Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 3 november 2010

Sjukstuga

Här har vi sjukstuga på allvar.

Sambon har någon långdragen och icke smittsam (peppar, peppar) variant av magsjuka, vilket fått honom att sjukskriva sig från pappaledigheten och jag får hoppa in och VAB:a.

Själv är jag genomförkyld och håller i genomsnitt sex timmar på en tablett.

Lillan har varit lös i magen från och till i ett par veckor, tror jag, och idag ville hon inte äta annat än välling. Jag fick i henne en deciliter blåbärssoppa också, eftersom det ska kunna vara bra mot lös mage. Trött var hon också, så hon kändes också lite sjuk just idag.

Stora tjejen var friskast av oss, men i samband med ett toalettbesök medan pappa duschade lyckades hon halka på golvet och gå ner i en ofrivillig split, och sedan var hon en aning ledbruten...

Hoppas på bättre hälsa i morgon!

Inga kommentarer: