Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 14 november 2010

Fågelmatare mot alla odds

Idag är det Fars dag, och trots att jag redan förberett barnens present till sin far, blev det en tur till blomsteraffären idag, jag har ju en egen far att fira också.
Så här års resulterar varje besök i den butiken i en laddning fågelmat, och så även dagens: en påse jordnötter i lösvikt blev bytet.

Hemma väntade ytterligare fågelmat, i form av solrosfrön, men när man har mat att laga och en sömnvägrande ettåring att söva får fågelmatandet maka lite på sig i tidsschemat. Först när det var dags för nattning hittade vi tiden att fixa det, och då fick ficklampan följa med ut i mörkret.

På väg över altanen tog dottern ett snedsteg i snömodden och smackade pannan i golvet, läskigt nära väggen. :S
Illvrålande och med tårarna sprutande var hon minst sagt svårtröstad, men till slut blev det ändå några nötter till småfåglarna. Solrosfröna får dessvärre vänta ett tag till, eftersom båda fröautomaterna hade en möglig samling fågelmat i botten och krävde sanering.

Efter grundlig rengöring av nämnda automater mellanlandade dottern på soffan med ett blött papper på pannan, innan det blev sängen för henne. Under pappret fanns en svag rodnad och en antydan till bula. Jag tror att hon överlever utan bestående men.

Inga kommentarer: