Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 13 januari 2014

Träning

Jorå, jag kämpar på med min sockerfrihet,
och känner mig väldigt duktig på det planet.


Men jag har en annan plan också, som jag hoppas kunna fullfölja.
Jag har nämligen gått upp en hel del i vikt, 
mycket på grund av min depression och medicineringen kring den,
och nu vill jag ta itu med det där.
Jag har ingen tidsplan, och inget specifikt viktmål,
mer än att komma ner till ett okej BMI.
Just nu är det skyhögt.

Första steget kan väl anses vara sockerfriheten.
Andra steget är vattengympan.
Idag drog terminen igång, och jag har en plats.
Funderar på hur jag ska kunna få till ytterligare ett pass i veckan.
Torsdag eller fredag skulle passa bra, 
det blir ett bra intervall, eftersom första passet är på måndagar.
Varannan vecka funkar det med ett stationspass på fredagar,
men jag skulle vilja ha nåt varje vecka...

Tredje steget skulle kunna vara promenader.
Lunchpromenader när jag har långa dagar,
och lite längre promenader när jag slutar tidigt.
Och på helgen.
Funderar på att låtsas att jag har hund, och måste gå ut varje dag...

Fjärde steget får bli "hemmaträning".
Jag har hittat ett par enkla program, som jag borde kunna följa.
Det vore bra om jag kunde köra sånt ett par gånger i veckan i alla fall.

Utöver det har jag ett viktigt steg, som jag hoppas att jag kan ta.
Där är jag beroende av andra,
men jag har i alla fall skickat iväg en förfrågan.
Min gamla hälsocoach, mannen med den fantastiska vågen.
Jag hoppas att vi ska kunna återuppta våra regelbundna träffar,
med vägning, fettprocentkoll och hälsosnack.
Det här är viktig motivation.

Inga kommentarer: