Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 1 januari 2014

Bra men jobbigt!


Den här hösten har varit bra.
Jag har inte behövt sjukskriva mig annat än för halsfluss,
och det känns bra!

Det har varit jobbigt ibland, när det varit mycket att göra.

Som den där veckan när vi hade två kvällsmöten och ett öppet hus,
samtidigt som det var en intressant trädgårdsföreläsning jag ville gå på.
Och så flera kalas samma vecka.
Och en lång fredag. Rullande schema ger olika långa fredagar, 
och det var väl typiskt att det sammanföll!
Det var jobbigt, men jag klarade det.

Och så den här sista veckan innan jullovet.
Redan på måndagen märkte jag att jag var mer irriterad än vanligt, 
och så var det kvällsmöte och kvällsavslutning.
Och så allt det vanliga "göra klart inför jullovet-racet".
På jobbet.
Och "göra klart inför julen-racet" hemma.
Det var jobbigt, men jag klarade det.

Ända tills det blev julafton.
Då var jag helt slut.
Och på juldagen blev det än värre!
Tårarna bara rann när allt jag ville göra var att umgås med släkten.
Det blev en av de kortaste juldagarna i mannaminne,
och sen hem och sova. Mycket.
Annandagen prioriterade jag bort, då fick resten av familjen åka utan mig.
Jag sov. Mycket.
Och dagen efter det också.

Nu känns det bättre igen.
Skönt att jag är långledig.
Ska försöka att inte boka in för mycket, utan ta det lugnt.
Så att jag orkar med våren.

Inga kommentarer: