Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 5 februari 2011

Nya krafter

Jag har, i samband med dagisstarten, gått ner i tid på jobbet. Nu jobbar jag 90%, och de fyra timmar jag fått över delar jag mellan studierna och mina barn.

Det är helt otroligt hur mycket det gör.
Jag slutar jobba tolv på torsdagar, och sätter mig med böckerna efter bara fyra och en halv timmas jobb, mätt och nöjd efter min pedagogiska lunch och med dagsljuset tillgängligt utanför fönstret.
Två timmar senare plockar jag ihop mina saker och åker och hämtar barnen, som just ätit mellis, för att sedan åka hem och njuta av en tidig eftermiddag med barnen.
Slutligen åker jag iväg till vattengympan och avslutar min torsdag med att jobba mig svettig i bassängen.

Jag har också tagit upp en gammal god vana: lunchpromenader.
Istället för att sjunka ihop i en soffa och dricka automat-latte i 30 minuter på lunchrasten, går jag en sväng i grannskapet och får syre, dagsljus och motion som i ett litet kinderägg.
Rena vitaminpillret! =)

Jag känner mig mer utvilad nu, jag har inte dåligt samvete för vare sig studierna eller barnen, eftersom jag har tid för båda.
Studierna börjar rulla på igen, jag har skrivit en hel del och även bokat in en ny träff med min handledare i Stockholm.

Jag är helt klart på banan igen, och det känns bättre än någonsin!

Inga kommentarer: