Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 19 januari 2012

Utvärdering


Snart är ännu en jobbvecka till ända.
Det funkar fortfarande väldigt bra på jobbet,
men jag är mycket tröttare den här veckan.

Det är nu inte enbart av ondo,
eftersom det beror på att jag har gjort en massa saker.

Utvärdering av aktiviteter:

Hämta stora tjejen tidigt, på hennes begäran.
Fungerade: dåligt.
Resultat: osämja, trötthet och tårar.
Slutsats: klarar inte av det än.

KBT-behandling.
Fungerade: bra.
Resultat: insikt, framåtblickar och några tårar.
Slutsats: nyttigt, definitivt att fortsätta med.

Sjukt barn hemma.
(Med tillhörande vabbande pappa)
Fungerade: sådär.
Resultat: utebliven vila (aka trötthet), mycket gos.
Slutsats: tur att det inte var jag på heltid.

Äta frukost med stora tjejen och lämna på skolan.
(med assistans på hemmaplan av vabbande pappa)
Fungerade: hyfsat.
Resultat: något sen ankomst till jobbet.
Slutsats: möjlig lösning vid liknande situationer.

Ikeabesök med mammaledig kompis och hennes dotter.
Fungerade: mycket bra.
Resultat: uppdaterat hushåll, skratt, trötthet.
Slutsats: bör upprepas, även var för sig 
(dvs enbart Ikeabesök alt enbart kompis)

Det var väl det.


I morgon är det vila som står på agendan.
Sjuka barnet är friskt och ska till dagis,
sambon ska till jobbet,
huset är tomt och tyst när jag kommer hem.

Skönt!

Inga kommentarer: