Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

fredag 13 januari 2012

En vecka avklarad


Nu har jag alltså jobbat min första vecka efter sjukskrivningen.

(Eller...
Kan det räknas som en vecka när det bara är tre dagar?
Och när det dessutom bara handlade om två timmar per dag?)

Nåja, jag har i alla fall kommit fram till min första helg!
Det kan ingen ta ifrån mig! ;-)


Jag tycker fortfarande att det går bra.
Jag är pigg och glad på jobbet,
även om jag är trött och sliten hemma på kvällarna.
Det känns som att jag har åstadkommit något när jag kommer från jobbet,
och det är himla skönt att det är färdigt redan klockan tio på förmiddagen.

Och oftast orkar jag lite till när jag kommer hem också.
Idag svängde jag till exempel förbi växtbutiken på väg hem
och ägnade eftermiddagen åt att göra vår inomhus.
Dagens bilder visar en del av min vår.

Inga kommentarer: