Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 15 januari 2012

Disney on Ice

För andra året i rad åkte vi till Stockholm, Globen och Disney on Ice.
I år var temat Prinsessor och hjältar,
och min prinsesstokiga sexåring var som klippt och skuren för en plats i publiken.


Jag insåg snart att jag är en riktig Disneynörd,
då jag kände igen precis varenda prinsessa
och dessutom kunde namnet på sjöhäxan i Den lilla sjöjungfrun.
Kan du?

Som sig bör blev alla foton ruskigt dåliga,
på långt avstånd, konstig belysning och hög rörlighet,
men det blev en del i alla fall.


Lilla söta Tingeling for omkring på isen och viftade med sitt trollspö,
och ibland fick man en skymt av älvstoftet som yrde.


Mest dramatiska inslaget var när onda fen i Törnrosa blev en drake som sprutade riktig eld.
I skenet från elden ser man hur prins Filip svingar sitt svärd
och drakens gröna öga lyser ondskefullt.

Mest imponerad blev jag av Prins Eriks sjömän
(Den lilla sjöjungfrun)
som från en katapult i form av en gungbräda
flög rakt in i riktiga akrobatnummer.
Med skridskor på fötterna.
Tyvärr inga bilder på det.

Något jag fick många bilder på var pardans.


Jasmine och Aladdin


Ariel och Prins Erik


Törnrosa (Aurora) och Prins Filip


Askungen och Prinsen
(Har de över huvud taget riktiga namn? Måste forska i det!)


Rapunzel och Eugen


Här är de allihop i den avslutande balen.
Då finns även Belle och Odjuret
samt Tiana och Naveen med på isen.


Och så den stora finalen:
Alla prinsessor och hjältar samt Musse, Mimmi och Långben dansar på isen
när Tingeling kommer in med häst och vagn.
Hon hissas upp i luften och det hela avslutas med fyrverkerier.

Nu har de släppt biljetterna till nästa omgång,
och ja, vi ska snart boka!
På med partyhatten, gott folk,
för då blir det festtema!

Kom du på sjöhäxans namn?
Ursula.

Inga kommentarer: