Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 23 januari 2012

Oj, vad med timmar!

Hupp! Hur blev det här nu då?
Jobb flera timmar mer än jag är van vid, och mer blir det innan veckan är slut.
Och annorlunda jobb än vanligt till på köpet!


Jag började "som vanligt" i morse, med arbetslagsmöte,
men sedan fick jag kontorstjänst den återstående timmen.
Beställningar behövde göras, och eftersom det är jag som kan den biten
tog en kollega min plats i förskoleklassen.

När mina två timmar var till ända väntade medarbetarsamtal/lönesamtal.
Jag kände mig oförberedd med tanke på min höga frånvaro den sista tiden,
men det gick så bra så.
45 minuter övertid, men det får jag väl plocka ut som komp vid tillfälle.


I kväll är det planeringsmöte med Skobo (skolbarnsomsorgen eller fritids).
Två timmar när vi kan sitta tillsammans allihop, 
utan att oroa oss för vem som ska vara med barnen.
Det vill jag förstås inte missa, även om jag inte uppmärksammat mötet förrän idag...

På torsdag är det dags att gå upp i tid,
så de vanliga två timmarna kommer att bli fyra både torsdag och fredag.

Det blir ytterligare "mer-än-vanligt-tid" på torsdag,
när jag ska på seminarium på eftermiddagen.
Personalen i kommunens skolor ska "pimmas",
vilket innebär att vi ska examineras i datakunskap,
så att alla har en miniminivå som är godtagbar.
Nu är det två timmar introduktion, och det kan jag ju inte heller missa!


Jag kan tillägga att det känns rätt okej.
Jag tror inte att det ska bli några direkta problem
att jobba lite mer än vanligt,
även om jag säkert kommer att bli trött.

Inga kommentarer: