Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 25 september 2010

Så innerligt trött!

Jag vet inte vad det är för fel, men jag har varit så fruktansvärt trött den här veckan. Jag blir liksom helt matt och orkar inte röra mig. Just nu ligger jag i soffan med laptopen i knät, men det är med mycket viljestyrka jag lyckas röra armarna tillräckligt för att skriva.

Egentligen är det inte så konstigt att jag är trött, det finns snarare för många anledningar:

Långa dagar. Veckans schema såg ut så här: 7.30-16, 6.15-16.45 (först jobb, sedan plugg på bibblan), 7-16, 7.30-16.30 och 7.30-16.30. Många timmar blev det, och för varje dag vr jag tröttare än dagen innan.

Ökat ansvar på jobbet. Min kollega var sjuk, så jag fick dra ett större lass än vanligt, och dessutom krävdes ständiga omplaneringar.

Höst. Mörkare både på morgonen och kvällen.

Barn. Eftersom jag har två egna barn är det inte bara att sluta jobba, när jag kommer hem är det två som vill ha uppmärksamhet. Jättemysigt, men lite ansträngande när man bara vill gå och lägga sig.

Fysisk aktivitet. Just idag inledde jag dagen med ett träningspass, så jag är lite sliten på så sätt också.

Hoppas att det reder upp sig snart, så att jag orkar med fritiden också, inte bara jobbet.

Inga kommentarer: