Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 20 oktober 2010

Pluggtankar

Nu kretsar tankarna mycket kring plugget.
Jag har rätt bra motivation och det jag skrev senast mottogs väl, vilket påverkade i rätt riktning. Ändå känns det tungt.

Jag hittar inte tiden att koncentrera mig. Jag jobbar mycket, känns det som, och min tidiga eftermiddag föregås av en tidig morgon, så orken att plugga är inte på topp just då. När jag slutar fyra eller senare vill jag hem och äta, och väl hemma dras jag in i barnens värld, så det är ingen idé att försöka plugga förrän de somnar. Och så dags har jag tagit slut... Helgerna ägnar jag mycket åt barnen, dels för att jag vill, och dels för att deras hemmapappa ska få tid att fixa lite utan att ha dem runt benen. Oavsett anledning blir det inte mycket plugg då heller. Suck!

Jag behöver nog bestämma mig för att fokusera. Kanske vika ett par timmar på morgonen på helgerna till det, för att sedan kunna släppa det resten av dagen. På helgerna har jag i alla fall inte jobbat en hel dag innan jag sätter mig med böckerna.

Hur som helst börjar det bli lite tajt med tid nu. Tanken är att litteraturavsnittet ska vara klart om två och en halv vecka, och jag har inte skrivit något alls än. Jag har inte läst allt heller, så det är en hel del att göra på dessa veckor. Känns inte längre helt "doable". Trots att jag har tagit semester från facebook och alla de tidsslukande spel jag engagerat mig i.

Inga kommentarer: