Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 21 oktober 2010

Jobb

Jag trivs på mitt jobb och jag är mycket stolt över vad jag gör. Jag älskar att arbeta med barn, och att vara lärare i förskoleklass är bland det bästa jag sysslat med.

Ibland är det jobbigt, så klart. Den här veckan har vi till exempel haft våra utvecklingssamtal, och det är inget jag jublar över, oavsett hur bra det går och hur trevliga de är. Skönt att det är över, dock.
Just nu är det lite annat som också drar sordin över stämningen på jobbet, men tack vare vårt underbara arbetslag och personkemin i personalgruppen trivs jag ändå utmärkt.

Dagens guldkorn är när barnen tog initiativ till en spontanomgång dansstopp och genast blev ackompanjerade av livemusik. En vanlig torsdag. Underbart!

En annan höjdpunkt var vår utflykt med utemellis.
Jag och min kollega bestämde för en vecka sedan att vi skulle göra det idag, och pratade också med köket om vårt önskemål. Sedan glömdes det nästan bort. Vi berättade inte för barnen, vi påminde inte köket och vi var övertygade om att dagen skulle bli om inte regning så svinkall, men tjugo minuter före avfärd gick vi på vinst och förlust in till köket och de släppte vad de hade för händer och plockade ihop en hyfsad matsäck åt oss (vi fick bre mackorna själva ute i skogen) eftersom de tyckte att det var olyckligt att de missat den anteckningen. Vädret var fantastiskt (men kallt, förstås) och barnen hade roligt. Två plåster gick åt, men utöver det var det inget gnäll alls.

Ja, jag gillar mitt jobb! =)

Inga kommentarer: