Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 23 oktober 2010

Barnkläder

Stora tjejen har växt en del på sista tiden. Det är i alla fall vad vi tror, då alla tröjor blivit korta i ärmarna och alla byxor fått för korta ben. :P

Detta i kombination med höstens ankomst har uppmuntrat oss att gå igenom hennes garderob och rensa ut sådant som inte passar längre. Vinterkläder har plockats ner från vinden och inventerats, så att nya inköp kunnat planeras, även till lillan.

Det blev en lång lista med allt från pyjamas till overall och vinterskor i både små och stora storlekar.
Beställningen från HM kombinerades med 10% rabatt. (Det var i sista minuten, klockan var över nio sista kvällen av erbjudandet när jag satte mig vid datorn.)
Idag köpte jag två par vinterskor, en pyjamas och en halsduk till stora tjejen, samt en overall till lillan vid ett tålamodsprövande besök på det närliggande köpcentret.

Kvar på listan finns en fleeceoverall till lillan, om hennes far bestämmer sig för att låta henne sova i vagnen. Hittills har det varit dåligt med det, men man vet ju aldrig... Dessutom någon form av munkjacka och så tunnare överdragsbyxor till stora tjejen. Frågan är om hon kommer att använda dem, eftersom det är svarta som gäller vad det verkar, och det är ju fult (om man frågar henne).

Vi får väl se om vi hinner beta av listan innan det är dags för vårkläder igen.

Inga kommentarer: