Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 19 april 2014

Påskhelg



Påsken är lite skön, tycker jag.
Inte lika hektisk som julen.
På långfredagen blev det påskmiddag hemma hos mina föräldrar,
men sen är det "ledigt" fram till annandagen, när det blir fika hos svärmor.
Skönt med lite återhämtning mellan släktkalasen!

Idag, påskafton, började jag med en långpromenad med stavarna.
När jag kom hem möttes jag av ett lass jord,
så det var bara att köra på!
Uppvärmd och klar, liksom!

Det blev en massa grävande och lassande, 
skottkärror upp och ner för backen,
säckar med flis skulle fyllas, bäras och tömmas,
samt en del planering och plantering!

Strax före sju lade jag handskarna på hyllan och tog kväll.
Så det blev ett långt träningspass!
Och i morgon blir det ett nytt!
Om kroppen orkar...

Inga kommentarer: