Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 28 april 2014

Mer framgångar!

Träffade mannen med den fantastiska vågen idag igen.
Sist hade jag gått ner 3,1 kg på 7 veckor,
och jag hade en känsla av att de senaste 7 veckorna gett liknande resultat.


Jag har tränat hårt, i alla fall sedan jag blev frisk.
Två pass vattengympa varje vecka,
och promenader nästan varje dag.
Dessutom har trädgårdssäsongen kommit igång, 
och därmed de regelbundna passen backträning med skottkärra,
och armträning med spade.

Matmässigt har det också gått bra.
Jag har inga problem att äta som jag ska,
förutom när jag missar mellanmålet.
Det leder lätt till överätning, har jag märkt...
Ganska lätt att åtgärda, dock.

Känslan är att det händer grejer!
Tycker mig se att magen krymper, känner att musklerna blir starkare,
orkar mer, är mindre stel...
Och så byxorna som jag kommer i nu!

Och minsann!

-3,6 kg

Och precis som sist är det ännu lite mer fett som försvunnit,
den här gången totalt 3,9 kg,
och så har jag gått upp tre hekto muskler och vätska.

Sammanlagt har jag gått ner 6,7 kg sedan i januari.
Det är bra!
Jag är bra!
=)

Ny date inbokad om ytterligare sju veckor.
Kan jag möjligen ha nått mitt första viktmässiga delmål då?
3,7 kg kvar nu...

Inga kommentarer: