Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 14 april 2014

Delmål uppnått!


Sedan jag började min lilla hälsoresa i januari,
har jag haft en tanke om att komma i mina gamla (nästan oanvända) byxor, en storlek mindre,
innan de lite större går sönder.
(Mina byxor har nämligen för vana att gå sönder lite oftare än jag finner lämpligt,
och då alltid på insidan av låren.)

Mål ska ju vara tidsbestämda och lätta att utvärdera,
och det stämmer in bra på det här målet.
Visserligen vet jag inte exakt när de större byxorna kommer att gå sönder,
men det är en deadline som heter duga!

Och motivationen är inte så illa heller.
Jag går ner i vikt, får bättre självförtroende OCH sparar pengar!

Och...
Idag har jag nått mitt delmål!
Med marginal!

Byxorna är inte sönder än, 
och jag har kunnat ha de mindre byxorna hela dagen utan att lida det minsta.
Jag led mer medan jag gick med de numera alldeles för stora byxorna!

Jag valde en kort dag att testa på, 
för att kunna byta till nåt bekvämare innan det blev outhärdligt.
Men efter dryga 14 timmar i byxorna har jag ännu inget behov av att byta om!

Tjoho!

Inga kommentarer: