Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 8 mars 2014

Vår = nytt!


Allt eftersom solen smyger in i mitt liv igen efter vintern,
blir jag mer och mer sugen på NYTT!
Nya kläder, nya skor, ny frisyr...

Plötsligt dyker det upp små, nästan osynliga hål i varenda linne jag har.
Eftersom jag har annat över linnena kommer det inte att synas, 
men jag vet att de finns där...
Kläder som tidigare varit helt okej sitter plötsligt alldeles fel, eller är helt fel färg, eller...
Och skorna jag har passar minsann inte till någonting!
Finskorna passar inte till byxorna, och träningsskorna får jag ont av...

Och håret!
Hela vintern har jag lyckats tycka att jag får till det rätt okej de flesta morgnar,
men nu är det alldeles hopplöst!
De kluvna topparna, den icke-existerande färgen, den usla volymen...
Och så hade min frisör slutat!!!
Då blev det plötsligt ännu värre!

Nu har jag i alla fall skaffat några nya klädesplagg och hittat en ny frisör,
som gav mig lite färg och klippte bort de skadade topparna.
Skorna får jag fundera vidare på.

Inga kommentarer: