Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

måndag 10 mars 2014

Återseende

Idag träffade jag mannen med den fantastiska vågen igen.
Sju veckor sedan sist, och nu var det med spänning jag såg fram emot resultatet!


Jag vet att jag har gjort ett bra jobb under de här sju veckorna.
Jag har i stort sett följt min träningsplan till punkt och pricka.
Lunchpromenader och vattengympa. Långpromenad på helgen.
Det enda jag har "fuskat" med är det som jag satt som extra-aktiviteter.
Och så blev det lite bortfall när jag överansträngde min arm...
Men jag har jobbat bra.

Maten har också fungerat bra.
Visst har jag ibland tagit lite för stora portioner, av gammal vana,
men jag har inte en enda gång tagit om.
Plikttroget har jag ätit grönsakerna först, 
och enda avsteget från min sockerfrihet så här långt är en semla på fettisdagen.
Och det var väl överlagt. Ett medvetet val.
Jag behöver bli bättre på att äta ett litet mellanmål på förmiddagen,
men jag har gjort ett bra jobb.

Såå... Hur bra gick det då?
I kilon räknat.

-3,1 kg

Jag har gått ner 3,1 kg!
Och faktiskt har jag gått ner mer än så.
Jag har tappat 4 kg fettmassa.
Och ökat min låga vätskenivå. 
Inte uppe på 50% än, men jag närmar mig.

Om jag fortsätter så här är jag nere i min första målvikt till jul, ungefär.
Och det är väl klart att jag fortsätter så här?!
Jag har ju bestämt mig!

Inga kommentarer: