Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 30 mars 2014

Högre trösklar än någonsin!


Jag har köpt nya träningskompisar!
Lycklig över att äntligen komma ut och träna efter en veckas jobbig förkylning
och över att få träna med riktiga träningsskor,
gav jag mig ut på en stavpromenad igår eftermiddag.

Dessvärre kom jag inte så långt, 
eftersom skorna bjöd på skoskav och en krampliknande känsla i fötterna.
Antiklimax!
Krampkänslan antar jag beror på att fötterna är ovana vid att få stöd på rätt ställen,
och kanske var de lite hårt snörade.
Hoppas att det ger med sig, jag har nämligen anmält mig till Å-loppet i juni,
och då vill jag förstås använda mina nya racerskor!

Utöver skoproblemen har jag som sagt en förkylning 
som effektivt avhållit mig från träning i över en vecka,
och så överansträngde jag armen när jag klippte 30 meter häck med sekatör igår,
så nu vet jag inte om jag törs vattengympa i morgon heller...
Nästa år ska jag minsann klippa häcken med maskin!

Inga kommentarer: