Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 8 mars 2014

Små steg


Idag känner jag mig tjock.
Jag satt tre timmar framför en spegel igår, 
och låt oss säga att jag inte riktigt blivit vän med speglar än.
Så idag känner jag mig tjock och ärligt talat lite misslyckad.
(Men fin i håret!)

Jag som tyckte att det gick så bra.
Jag som hoppades på stora framsteg när jag ska träffa mannen med den fantastiska vågen i morgon.

Men jag får försöka sätta det i rätt perspektiv.
Jag behöver gå ner minst 20 kilo, och 30 skulle inte skada.
Jag har hållit på i två månader.
Man går inte ner 20 kilo på två månader.
På två månader är två kilo mer troligt än 20 kilo.
Och mer hälsosamt.

Och behöver man fortfarande gå ner 18 kilo är man kanske inte helt nöjd med sin spegelbild...

Inga kommentarer: