Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 26 maj 2016

Lite för lågt


I helgen trappade jag ner lite till på min medicin, ner till en halv tablett.
Från början hade jag två hela tabletter, och har plockat bort en halv i taget.

I måndags jobbade jag länge, kom inte hem förrän närmare åtta,
och i tisdags var det friluftsdag i gassande sol.
Två dagar som sliter en del både fysiskt och mentalt,
så jag var inte alldeles förvånad när jag blev irriterad för "ingenting" på tisdagkvällen.

Men när det fortsatte på onsdagen, trots en kort dag, ringde varningsklockorna lite högre.
Och när jag började gråta medan jag borstade tänderna...
Då var det ganska uppenbart!
Jag får gå upp på en hel tablett igen!

Idag och i morgon är jag hemma från jobbet.
Vilar och tröstäter.
Tittar längtansfullt ut på trädgården som dessvärre tar en riktigt lång dusch.
På måndag hoppas jag att kroppen och psyket är i fas igen!


Inga kommentarer: