Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

tisdag 3 augusti 2010

Nyckelknippa

När jag för lite mindre än ett år sedan jobbade min sista dag före mammaledigheten fick jag lämna ifrån mig mina jobbnycklar. Plötsligt hade jag ett nyckelband med endast en nyckelring på...

Idag har jag och mitt nyckelband återfått nycklarna. =)
Första jobbdagen skapade ett omedelbart behov av dem. Så fort jag kom dit behövde jag komma in på kontoret för att lämna värdesakerna, förråd skulle öppnas och inte minst lovade schemat att dörrar var tvungna att låsas när jag skulle lämna bygget, då jag var sist kvar.

Detta ledde till en stunds intensiv samvaro med vaktmästaren, medan vi letade efter nycklar och försökte avgöra vilken typ av nycklar jag var i behov av. Resultatet blev i alla fall en nätt liten knippa bestående av fyra nycklar i tre olika designer. Jag kommer troligen att behöva ytterligare minst tre smånycklar, men det får väl komma efterhand.

Inga kommentarer: