Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

torsdag 29 juli 2010

Bilder

Idag tänkte jag förtydliga inredningsprojektet med lite bilder. Målande språk i all ära, utan bilder är det inte mycket att hurra för!



Sovhörnan med sin härliga fjärilstapet.
(Sängen är lite obäddad, men där döljer sig en blyg, nyinflyttad tjej...)



Pallen från morfar har fått några lager vitfärg och blivit ett nattduksbord.



Panduro har tydligen tagit bort de här fantastiska fjärilarna ur sortimentet. Trist, eftersom vi hade tänkt låta dem återkomma lite här och där i rummet, målade i olika rosa och lila nyanser. Nu får vi se om min farbror träslöjdaren kan tänka sig att tillverka något liknande. (Tack för den idén, PTI)



Skrivbordet (eller för tillfället mer ritbordet) är tillverkat av en väggfast hylla. Det finns lite utrymme att höja det när damen blir längre. Inte så dumt!
Vi har lite tankar på att tapetsera skivan med den härliga fjärilstapeten... Tror att det vore fint att få in mönstret på den sidan rummet också. Tapeten på väggarna ser vit ut på bilden, men den är faktiskt ljust lila med glittereffekt.
Nu är vi på jakt efter en skrivbordsstol också. Den ska helst vara höj- och sänkbar med snurr, och så får den gärna vara färgmatchad. Sambon vill att den ska vara mjuk och ha armstöd också, men jag är rädd att den blir för stor. Och dyr.

Inga kommentarer: