Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

onsdag 10 september 2014

Men hur blev det här?!


Hittills i år har jag gått ner tio kilo, 
genom vettigare matvanor och ihärdig träning.
Under sommaren satsade jag helhjärtat på att lära mig springa,
och ställde väckarklockan(!) för att komma ut innan hettan blev outhärdlig.
Snacka om motiverad!

Sen började jag jobba och allt bara rann av mig.
Visst, jag äter fortfarande väldigt sparsamt med socker,
och håller min ITO-diet exemplariskt: Inte Ta Om!
Men träningen?!
Inga lunchpromenader.
Väldigt sporadisk vattengympa, 
trots att jag bokat två pass i veckan.
En endaste joggingtur efter semestern.

Jag som hade en så bra plan.
Två pass vattengympa och tre löppass i veckan.

Disciplin nu, så jagar jag nog bort ytterligare tio kilo innan jul!

Inga kommentarer: