Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 21 september 2014

Långa byxor


En koll på väderappen i min telefon gör gällande att det ska bli ganska kallt framöver.
Högsta temperatur 10ºC, tre dagar framöver. Burr!

I år har jag jobbat ganska hårt på att gå ner i vikt, och därmed bytt storlek på byxorna. 
I början av sommaren var det dags att byta igen, 
men då valde jag att köpa ett par korta byxor, med tanke på den annalkande värmen.
Dessa korta byxor har sedan hängt med ända in i september.
Men nu... 10º! 
Nu vill jag ha långa byxor!

Innan jag gav mig ut på shoppingtur tänkte jag kolla i garderoben,
kanske kommer jag i något par som ligger där?
Och visst, jag kommer i dem! 
Jag kan inte andas samtidigt, men jag kommer i dem!
Så jeansen stryks snabbt från inköpslistan,
och situps hamnar högst upp på att-göra-listan!
Ett eller kanske två par slitna byxor får hålla benen varma tills magen är lite mindre.

Inga kommentarer: