Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 22 juni 2014

Projekt 5K


Sommarens projekt är att jag ska lära mig springa 5 km: 
Projekt 5K.

Med hjälp av Runkeeper-appens träningsprogram ska jag gå från att promenera till att springa.
Eller jogga. Springa är kanske att ta i...

Första träningspasset: springa/gå 2,4 km
Jag sprang lite mer än jag gick. På tillbakavägen sprang jag där jag gått innan,
utom på slutet, då tyckte jag att intervallerna blev lite väl täta.

Andra träningspasset: 8x1 min måttligt
Springa en minut, gå en och en halv. Åtta gånger.
Gick så bra så!

Tredje träningspasset: springa/gå 2,4 km
Sprang nästan hela sträckan. Gick några hundra meter mitt i.
Knappt styrfart, men per definition sprang jag i alla fall.

Fjärde träningspasset: 45 minuter promenad/jogg
Sprang hela 45 minuter!!! Det blev näst intill 5 km!
Inte så snabbt, men jag klarade det!
På fjärde träningspasset!
24 träningspass kvar.
Tjo!


Inga kommentarer: