Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 10 december 2011

En liten tekniker

Jag har länge sagt att Lillan, 2 år, kommer att bli tekniker när hon blir stor.
Hon gillar att pilla med saker och lista ut hur de funkar.


Igår visade hon ytterligare prov på att finmotoriken är välutvecklad,
när hon pillade isär ljusmanschetterna till elljusstaken.

Det matematiska sinnet är det inte heller något fel på, 
för beståndsdelarna sorterades mycket systematiskt:
kottarna för sig, barren för sig och kransarna i en egen grupp.

När allt var klart kom hon till mig,
meddelade att hon var klar, tog mig i handen
och ledde mig till sin arbetsplats.
Hon kan alltså redovisa sitt arbete också.
Ytterligare ett plus.

Men vi får nog jobba vidare på att sätta ihop saker igen...


Inga kommentarer: