Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

lördag 12 november 2011

Lite julsugen...



Igår tog jag vägen förbi den härliga butiken Underbara Hem när jag åkte från jobbet.
Den ligger nära, men tyvärr åt fel håll, så det blir sällan av att svänga förbi i alla fall.

Nu hade de plockat fram hela julartilleriet, och jag lät mig översköljas.
Egentligen tycker jag att det är för tidigt, men...
Jag erkänner: jag är lite julsugen!


Det här bordet var som ett torgstånd, men istället för frukt och grönsaker
var det julkulor i olika färg och form som lockade.
Jag gillar överflödet!
 

Det blev en suddig bild med mobilkameran, men här var det flera nivåer av julfrestelser.
Olika stora glasskålar med julkulor, och skålen på fot i mitten...
Och strutarna som hänger ovanför bordet är så härligt gammaldags.

 
 
Och på tal om gammaldags...
Det här setet för pepparkaksbak, med formar och sprits för kristyren...
Ååh!
 
 
Och det fanns mer i samma stil.


Härligt retro!
Jag önskar nästan att jag var lite mer retro...

1 kommentar:

Hanna sa...

Vill också vara mer retro. Ha öppna hyllor i köket med fina burkar och vackra vaser som trängs med retromuggar och annat vackert. Ha fina arrangemang med korgar med vackra saker i, färgglada flaskor i olika storlekar och krukor modell jättestora i olika arrangemang i lägenheten, i väl utvalda hörn, längs tomma väggar och i fönsternischen.
Men men, när jag går där med damtrasan och dammsugaren så blir det inte så...
kram på dig vännen