Här skriver jag om saker som händer i mitt liv,
gärna med en humoristisk tvist och kanske inte alltid ur ett förutsägbart perspektiv.

söndag 13 november 2011

Julpyssel på gång!

Ojoj! I morgon ska det julpysslas här hemma!
Vännerna i den lilla, lilla trädgårdsföreningen Acchleja
(vi är bara fem medlemmar)
kommer hit för att äta gott, pyssla och sedan fika.

Jag undrar just vad jag har gett mig in på...
Nu måste jag ju laga mat!
Och baka!!!


Mitt pyssel ligger än så länge i sina påsar,
i väntan på morgondagen.

Det blev ett färdigt paket från Slöjd-detaljer i år.
Jag föll direkt för den söta ängeln i katalogen
(hoppas att min blir lika fin!)
och så är det ju så smidigt att till och med verktygen följer med!

Förra året blev det också ett paket, men då från Panduro.


Den ängeln har fått hänga i kökslampan hela året.
Hedersuppdrag för ett julpyssel, minsann!

För att årets ängel ska ha möjlighet att göra något liknande
har jag faktiskt kompletterat med tråd i en mindre julig färg än rött...

Inga kommentarer: